Opakowanie często nazywane jest cichym sprzedawcą. Nic w tym dziwnego — w końcu średnio konsument decyduje się na zakup w ciągu 7 sekund. Oznacza to, że projektowanie opakowań jest niezwykle ważne. Projektowanie graficzne opakowania jest tutaj kluczowe. Wiadomo, że najważniejszy jest produkt i jego jakość. Ale nikt nie zaprzeczy, że odpowiednie opakowanie również wpływa na zakup produktu oraz na jego odbiór i zapamiętanie.
Projektowanie graficzne opakowania
Opakowanie produktu jest ważne przede wszystkim w branży kosmetyków. Ostatnimi laty można zaobserwować coraz bardziej zwiększający się popyt na perfumy z feromonami. Konsumenci oczekują nowej jakości oraz zgodności z zasadami ekologii. Niesamowicie duża ilość nowych marek kosmetycznych, które stawiają na ekologię, i nietestowanie na zwierzętach sprawia, że aby się naprawdę wyróżnić i przyciągnąć klienta, to należy postawić na niebanalne opakowanie. Poniżej przedstawiamy parę wskazówek.
Materiały w projektowaniu opakowań kosmetyków
Przemysł kosmetyczny robi dużo, aby ich produkty były coraz bardziej “zielone”. Jednak jeśli chodzi o opakowania kosmetyków, to materiały, z których są one tworzone, wcale nie tak często są odpowiedniego pochodzenia. A dla świadomych konsumentów jest to niezwykle ważny czynnik. Wszak zanieczyszczenia pochodzące z opakowań produktów są naprawdę gigantyczne w skali całej branży.
Najlepszą zmianą w tym kierunku jest ograniczenie zużycia plastiku przy produkowaniu i projektowaniu opakowań. Coraz więcej marek pojawiające się w nurcie eko design ogranicza materiały plastikowe przy produkcji i pakowaniu produktów kosmetycznych.
Projektowanie graficzne opakowania produktu zgodne z celem
Projektowanie opakowań kosmetycznych nie powinno być nastawione wyłącznie na ładny wygląd. Jeśli marka kosmetyczna lub makijażowa kieruje się pewnego typu filozofią (np. stawia na rozwiązania proekologiczne lub nietestowanie na zwierzętach), to opakowanie kosmetyku powinno jasno komunikować ten cel.
Warto stworzyć wizualizację opakowania, która będzie związana z przyświecającym celem. Sposób projektowania opakowania zależy od przeznaczenia produktu, jednak za każdym razem opakowanie powinno odznaczać się wyrazistością i dbałością o szczegóły.
Przy projektowaniu opakowania na kosmetyki należy również pamiętać o grupie docelowej produktu. Inaczej wyglądać będzie opakowanie perfum dla osób po pięćdziesiątym roku życia, inaczej dla osób przed dwudziestym rokiem życia. Grupa docelowa nie zależy jedynie od wieku, ale również od płci, ceny produktu, czy też od rodzajów sklepów, w których produkt będzie dostępny.
Zobacz także: https://belinda.com.pl/rola-opakowania-w-marketingu