Opakowania produktów w ostatnich latach stały się bardzo istotnym elementem. Do ich zadań już nie tylko należy zabezpieczenie zawartości przed działaniami z zewnątrz np. podczas transportu, ale mają szereg innych funkcji. Aby zapewnić jak najwyższe standardy, zostały sporządzone różne wymogi i regulacje, określające m.in. parametry opakowań. Obligują one producentów do starannego i dopasowanego pakowania produktów, jak również do odpowiedniego ich magazynowania. Żyjemy w czasach, kiedy ludzie coraz większą wagę przykładają do ochrony środowiska, co skutkuje kolejnymi wytycznymi, których trzeba się trzymać przy tworzeniu opakowań. Kluczową rolę odgrywa tutaj wykorzystywany w tym procesie sprzęt, taki jak kartoniarka.
Opakowania są także kluczowe w kwestiach związanych z marketingiem. Zwrócenie uwagi i zaciekawienie klienta to jedno z ich najważniejszych zadań. Na rynku podaż towarów różnych marek jest coraz większa, dlatego tak ważną kwestią stało się wykonywanie opakowań rzucających się w oczy i zachęcających do zakupu danego produktu. Ma to szczególne znaczenie w przypadku produktów premium, gdy opakowanie traktowane jest niekiedy poważniej, niż jego zawartość.
Krótko podsumowując, producenci wyrobów finalnych bez względu na rodzaj zastosowanego opakowania są zobowiązani do zapewnienia bezpieczeństwa towarom i zapobiec ich ewentualnemu uszkodzeniu podczas magazynowania oraz transportu. Dodatkowo powinni ograniczyć zużywane materiały do ich wykonywania do niezbędnego minimum i korzystać z materiałów, których możliwe jest ponowne użycie.