Materiały drukowane są podstawowym źródłem informacji. Dzięki nim klient może zapoznać się z naszą ofertą i działalnością firmy. Korzystanie z atrakcyjnych materiałów reklamowych podczas spotkania pozytywnie wpływa na przebieg rozmowy biznesowej.
Przygotowywanie materiałów reklamowych wymaga korzystania z zaawansowanych technologii druku, które pozwolą uzyskać pożądany efekt. Przykładem może być wydruk wykorzystujący lakier sensoryczny. Jest to lakier uv 3d, który jest nowością na rynku. Druk cyfrowy wykonany przy użyciu tego lakieru przyciąga uwagę swoim wyjątkowym wyglądem i powierzchnią, która może się różnić w zależności od tego, jaką będziemy chcieli uzyskać. Ponadto lakier sprawia, że możemy uzyskać różną powierzchnię w zależności od naszych wymagań, więc może to być gładka powierzchnia lub chropowata. Nie ma również ograniczeń dotyczących rozmiaru powierzchni, która ma być wyróżniona. Mogą to być poszczególne punkty, tło lub tekst. Wszystko zależy od tego, co chcemy wyróżnić.
Wspomniany druk cyfrowy wykorzystuje projekt przygotowany w programie graficznym. Uzyskany wówczas plik w formacie PSD posiada niezbędne informacje dotyczące różnego rodzaju powierzchni, które znajdą się w projekcie. Następnie plik jest przekazywany do drukarni, która świadczy usługi w zakresie druku cyfrowego przy użyciu lakieru sensorycznego. Po przeprowadzeniu wydruku uzyskujemy materiały, które od zwykłych wydruków wyróżniają wrażenia sensoryczne spowodowane wypukłością druku. Efekt ten pozytywnie wpływa na odbiór treści, co w większości przypadków przekłada się na zainteresowanie firmą, która w swoich materiałach posługuje się nowoczesną technologią wydruku. Przygotowane w ten sposób materiały wpływają również na zapamiętanie firmy.