system elektronicznego obiegu dokuemntów
Biznes i finanse

Przyspieszona cyfryzacja w polskich firmach

W związku z obecną sytuację epidemiczną wiele krajów wpadło w okres spowolnienia gospodarczego. Wiele firm szuka oszczędności i jednoczesnego usprawnienia działania firmy. Bardzo dobre efekty można uzyskać w obszarze automatyzacji pracy i procesów biznesowych.

Czy koronawirus okaże się katalizatorem do zmian w polskich firmach?

Polska jest krajem, w którym nowe technologie automatyzacji procesów biznesowych miały historycznie trudną drogę wejścia na rynek. Według wielu badań, ponad połowa polskich menedżerów deklaruje, że transformacja cyfrowa jest priorytetem strategicznym dla ich firm. Jednocześnie, jedynie w 34% polskich firm praktycznie wdraża się jakiekolwiek zmiany związane z nowymi technologiami.

Wielu ekspertów ocenia, że pandemia związana z koronawirusem może być właśnie przyczyną zmian technologicznych w polskich firmach — i to zmian na lepsze. Cyfrowe systemy automatyzacji pracy świetnie sprawdzają się w sytuacji, gdy właściciele firm szukają długoterminowych oszczędności, a pracownicy pracują w trybie pracy zdalnej.

Wprowadzenie, chociażby systemu elektronicznego obiegu dokumentów ułatwia codzienną pracę oraz pozwala na dostęp do dokumentów z każdego miejsca na świecie- wystarczy nadać wyznaczonym użytkownikom odpowiedni dostęp. Takie systemy są również pomocne w komunikacji między pracownikami, gdyż często umożliwiają dostęp do historii śledzenia zmian.

Elektroniczne systemy obiegu dokumentów w firmach

Coraz więcej polskich przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że systemy zarządzania dokumentami (Document Management System) przynoszą naprawdę wiele korzyści i istotnie ułatwiają pracę. Systemy DMS pozwalają na przechowywanie i archiwizację dokumentów w uporządkowany sposób. Co więcej, dzięki tego typu programom, dokumenty są o wiele lepiej chronione, a dostęp do nich jest ograniczony jedynie do uprawnionych osób.

Program do archiwizacji dokumentów to kolejne usprawnienie, które może okazać się absolutną rewolucją w przedsiębiorstwie. Takie elektroniczne archiwum ma wiele zalet. Po pierwsze, pozwala na błyskawiczny dostęp do każdych dokumentów przedsiębiorstwa. Koniec z wielogodzinnym przeczesaniem pomieszczeń z wieloma kurzącymi się tekami dokumentów.

Elektroniczne programy do archiwizacji dokumentów umożliwiają również dostęp do pełnej edycji historii dokumentów oraz pracę paru użytkowników jednocześnie nad dokumentem. Ważny jest również aspekt bezpieczeństwa dokumentów. Wbrew pozorom dokumenty trzymane na zaszyfrowanym serwerze lub chmurze trudniej jest wykraść niż te, które są w wersji papierowej. Łatwo jest je również zabezpieczyć przed dostępem osób nieuprawnionych — wystarczy nadać odpowiedni dostęp wyznaczonym użytkownikom.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *