Biznes internetowy wykorzystuje wiele nowinek technologicznych i nowe formy współpracy, outsourcingu, szczególnie w branży logistycznej w celu wzmocnienia własnej konkurencyjności, ale też w celu poprawienia obsługi jakości klienta. Coraz więcej największych platform sprzedażowych wymusza krótkie terminy dostawy produktów, odpowiedzi na pytania klientów, uwzględnienie skrajnych warunków reklamacyjnych. A to jednak wymusza inwestycje, dodaje nowe koszty, a można przecież system uprościć. Wystarczy postawić na fulfilment. Co to w ogóle za usługa, czym się charakteryzuje z perspektywy biznesu online, jaką wartość zapewnia dla początkującego przedsiębiorcy lub doświadczonej marki? Poniżej kilka praktycznych wskazówek.
Jak działa fulfilment?
Kompleksowa obsługa logistyczna (https://oexfulfilio.com/logistyka-dla-ecommerce/) zapewnia przede wszystkim efekt skali przy zarządzaniu gospodarką magazynową na zasadach outsourcingu. Uzyskujesz automatycznie lepsze stawki u kurierów, Twoja sprzedaż integruje się z najważniejszymi platformami sprzedażowymi, ograniczasz reklamacje przez know how samego centrum dystrybucyjnego, które porozumiewa się w Twoim imieniu z klientami. Kontakt z centrum dystrybucyjnym transformuje dotychczasowe koszty stałe na koszty zmienne, uzależnione przykładowo od sezonu, czy skali sprzedaży, prognoz branżowych. W outsourcingu logistycznym chodzi o uzyskanie maksymalnej elastyczności współpracy pomiędzy stronami i wzajemne budowanie konkurencyjności. Po prostu każdemu opłaca się taka relacja. Centrum dystrybucyjne zajmuje się przyjmowaniem produktów w bezpieczny sposób, przekierowaniem ich na magazyn, za kompletowanie zamówień zgodnie z otrzymanymi wytycznymi, za pakowanie zgodnie z wysokimi normami efektywności. Ostatecznie to centrum dystrybucyjne dba o wysyłanie produktów przez zaufane firmy kurierskie.
Jakie zalety posiada operator logistyczny w Warszawie?
- inteligentna logistyka nawet dla mniejszego biznesu internetowego, wyraźny wzrost konkurencyjności, okazja do poznania innowacyjnych technologii zarządzania gospodarką magazynową,
- szansa na uproszczenie procesów logistycznych dotychczas występujących na poziomie działalności gospodarczej,
- pełna logistyka dla e – commerce, nawet z opcją przepakowania produktów zwróconych, odświeżenie,
- zakup, produkcja, import materiałów marketingowych, opakowań do produktów wyróżniających markę zgodnie z aktualnymi trendami, pełne dopasowanie do grupy docelowej,
- dopasowanie procesu logistycznego do charakterystyki grupy docelowej,
- dostęp do danych o sprzedaży w formacie całodobowym,
- integracja procesów logistycznych z najważniejszymi platformami sprzedażowymi,
- outsourcing usług logistycznych to szybsze pakowanie, elastyczne terminy, niższe koszty kuriera.
W czym jeszcze może pomóc operator logistyczny w Warszawie?
Operator logistyczny w Warszawie posiada na stanie lepsze urządzenia magazynowe, oprogramowanie, wyspecjalizowanych pracowników. Coraz częściej dochodzi do całkowitego zautomatyzowania procesów zarządzania gospodarką magazynową. Skalowanie infrastruktury to kolejna perspektywa wzrostu konkurencyjności.