Reklama usług prawniczych w Polsce nie jest wcale taką łatwą sprawą. Każda reklama kancelarii prawnych poddana jest wielu obostrzeniom, gdyż sposoby i zakres reklamowania określa Kodeks Etyki Adwokackiej, czy Kodeks Etyki Radcowskiej.
Wielu prawników myśli, że w dzisiejszych czasach nie można reklamować swoich usług prawniczych. Jest to jednak błędne przekonanie. Istnieje parę sposobów, o których napiszemy poniżej.
Reklamowanie kancelarii prawniczej — jakie działania są niedozwolone?
Obecnie nie istnieje całkowita dowolność w reklamowaniu się kancelarii. Niedozwolone działania to na przykład płatne reklamy w wyszukiwarce lub na platformach społecznościowych. Również reklama kancelarii w prasie i innych środkach masowego przekazu jest bezwzględnie zakazana.
Ważne jest również pamiętanie o tym, że żadne prawnik nie może komentować w mediach sprawy, którą prowadzi. Na przykład sprawy o rozwód. Warszawa nie jest tu wyjątkiem. Prawnik może jedynie informować o jej przebiegu w ograniczonym zakresie.
Reklama kancelarii prawniczej — działania dozwolone.
Tak naprawdę w obecnych czasach można znaleźć takie sposoby reklamowania kancelarii prawniczej, które nie łamią zakazów reklamy. Wiele kancelarii inwestuje na przykład w budowę strony internetowej, która ma być wizytówką. Dzięki odpowiedniej optymalizacji stron te są widoczne na frazy wyszukiwane przez użytkowników takie jak “żona chce rozwodu„. Im wyżej znajduje się strona, tym większa jest szansa, że użytkownik na nią wejdzie.
Przy odpowiednio napisanym tekście można również reklamować się za pomocą Google Ads. Nie jest to jednak łatwe, gdyż hasło reklamowe musi spełnić szereg wymagań, aby nie łamało prawa. Mimo że każdy może sam zrobić kampanię Google Ads to w tym przypadku, lepiej zgłosić się do doświadczonej agencji reklamowej.