Jeśli ktoś twierdzi, że na niego reklama nie działa, po prostu jest w błędzie. Przekaz reklamowy działa także na podświadomość a my niepostrzeżenie ulegamy jej wpływom.
Wpływ reklamy ma cechować się konkretnymi reakcjami ? zadaniem kreatywnych jest skomponowanie takiego spotu, który przede wszystkim będzie informować o danych produkcje czy usłudze, pobudzał potrzebę jej posiadania a w końcu nakłaniał do zakupu. Reklamy mają przecież zadanie sprzedażowe a ich głównym celem jest przyciągnięcie klienta.
Jej celem jest również osiągnięcie jak największego poziomu rozpoznawalności i wyróżnienia na tle marek konkurencyjnych. To prawda, że reklama jest dźwignią handlu a ta telewizyjna świadczy o tym najlepiej.
Reklamy emitowane w poszczególnych pasmach wpływają na konsumenta nie tylko przy wykorzystaniu zmysłu słuchu, ale przede wszystkim wzroku. Właśnie to odróżnia ją od innych form reklamy, które mogą wpływać tylko na jeden ze zmysłów (no może z wyjątkiem reklamy internetowej jednak ta nadal nie dociera do tak obszernej grupy odbiorców docelowych).
Wpływ reklamy na konsumenta ma priorytetowe znaczenie dla producenta. To od niej bowiem zależy powodzenie określonego produktu na rynku.